Przejdź do treści
Ropa 2 Banner
Przejdź do stopki

Wewnątrzszkolne zasady oceniania - nauczanie zdalne

Treść

Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania – nauczanie zdalne

Szkoła Podstawowa nr 2 im. M. Konopnickiej w Ropie

  1. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym mają charakter przejściowy.
  2. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym/na odległość wprowadza się w celu umożliwienia realizacji podstawy programowej oraz monitorowania postępów edukacyjnych uczniów w okresie, w którym tradycyjna forma realizacji zajęć jest niemożliwa do kontynuowania.
  3. Sposoby sprawdzania wiadomości i umiejętności na czas nauki zdalnej ujęte są w aneksach do kryteriów oceniania z poszczególnych przedmiotów.
  4. Ocenie podlega wiedza i umiejętności, którymi wykazują się uczniowie w ramach zdalnego nauczania.
  5. Uczniowie i rodzice o ocenach będą informowani poprzez rozmowy telefoniczne, e-maile.

Aneks do kryteriów oceniania z matematyki – matematyka, chemia, fizyka – nauczanie zdalne

  1. Zdalna realizacja treści z podstawy programowej odbywać się będzie z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez nauczyciela.
  2. Zdalne monitorowanie i ocenianie postępów uczniów odbywać się będzie poprzez:
    • testy na platformach (wcześniejsza informacja o terminie i  zakresie materiału, w celu rezerwacji dostępu do komputera – dostęp do testu tylko raz, w wyznaczonym czasie), w przypadku niedostosowania się do terminu wykonania testu uczeń zobowiązany jest do napisania go z danego materiału w formie papierowej w ustalonym przez nauczyciela  terminie w momencie powrotu do szkoły
    • wykonane zadania, karty pracy przesyłane są przez uczniów na nośnik wskazany przez nauczyciela w określonym terminie (e-mail podany przez nauczyciela). Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe tzn. uczeń musi je wykonać.
  1. Pozostałe ustalenia są zgodne z wcześniej podanymi kryteriami oceniania (wrzesień 2019).

 

Aneks do przedmiotowego system oceniania  język angielski, j. niemiecki – nauka zdalna:

Uczniowie podczas nieobecności w szkole będą oceniani za:

– zadania domowe, prace pisemne, karty pracy, skany, nagrania.

  1. Aktywność na czas zajęć poza szkołą nie przydziela się.
  2. Nieprzygotowanie – czyli nieodesłanie  zadania zleconego przez nauczyciela. Nieprzesłanie do nauczyciela zleconego zadania , traktowane jest każdorazowo jako nieprzygotowanie do zajęć.
  3. Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian dopóki uczniowie nie wrócą do szkoły.
  4. Uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za zadnie otrzymane w czasie e- nauczania w sposób i w terminie wskazanym przez nauczyciela.

Aneks do kryteriów oceniania – przedmioty przyrodnicze – nauka zdalna

  1. Oceny wystawiane są zgodnie z obowiązującym w szkole systemem , a oceny cząstkowe zgodnie z obowiązującym WSO
  2. Uczeń może wykazać się swoją wiedzą poprzez:
    • Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania itp.) wyznaczonych przez nauczyciela na stronie szkoły a następnie przesłanie ich na wyznaczony przez nauczyciela adres mailowy lub grupę społecznościową, komunikator itp.
    • Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania itp.), które dołączone są jako załączniki do wiadomości
    • Wykonanie zadań na platformach edukacyjnych
    • Rozwiązywanie testów powtórkowych i ćwiczeniowych na platformie e-nauczanie, WSIP-net
    • Rozwiązywanie testów sprawdzających wiedzę (kartkówek, sprawdzianów, prac klasowych) na platformie e-nauczanie
      • Uczeń, który nie weźmie udziału w teście sprawdzającym wiedzę (kartkówka, sprawdzian) zobowiązany jest do napisania testu w formie papierowej w ustalonym terminie przez nauczyciela
      • Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe, co oznacza, że uczeń musi posiadać z nich ocenę.
      • Uczeń może poprawić każdą ocenę z testów sprawdzających.  Ocena z poprawy wpisywana jest do dziennika, po powrocie do szkoły.
      • Nie poprawia się ocen z kart pracy.
      • Korzystanie przez ucznia z prac innych osób (bez podania źródeł) – plagiat, skutkuje koniecznością poprawy i samodzielnego przygotowania pracy.

Aneks do kryteriów oceniania język polski – ocenianie w trybie zdalnego nauczania

  1. Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.
  2. Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek wykonać w zeszycie wskazane ćwiczenia. Będą one sprawdzone po powrocie do szkoły.
  3. Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, które zostaną ocenione zgodnie z kryteriami. Prace niesamodzielne będą musiały być poprawione
  4. Nauczyciel może przygotować test na platformie e-nauczanie, WSIP-net i będzie on wtedy na ocenę.
  5. Nie tworzymy dodatkowych kryteriów. Mamy wiele, które łatwo dopasować do e-nauczania (m.in. wypowiedzi pisemne, zadanie, inne). Każda ocena jest zawsze opisana w komentarzu.
  6. Poprawa ocen- uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za zadania wykonywane w czasie e-nauczania w ciągu dwóch tygodni.

Aneks do kryteriów oceniania nauczanie początkowe – nauczania zdalne

  1. W okresie zdalnego nauczania nauczyciel ocenia prace ucznia z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez nauczyciela.
  2. Każdy nauczyciel wybiera dowolną i dogodną formę pracy i informuje rodziców i uczniów o wybranej metodzie pracy. W okresie tym nauczyciel monitoruje i realizuje podstawę programową.
  3. W okresie zdalnego nauczania nauczyciel wystawia min jedną ocenę w tygodniu jednak nie więcej niż trzy.

Aneks do kryteriów oceniania – wychowanie fizyczne – nauczania zdalne

Praca zdalna w wychowaniu fizycznym realizowana będzie z części podstawy programowej, zaliczamy do niej elementy edukacji zdrowotnej, przepisy gier zespołowych, historie Igrzysk Olimpijskich ery nowożytnej i starożytnej. Wszystkie wiadomości dla uczniów będą przekazywane w formie plakatów, prezentacji, konspektów oraz filmów instruktażowo-pokazowych. Uczniowie będą ocenianie za zadane referaty, mini – prezentacje lub odpowiedzi z quizów wyżej wymienionych elementów podstawy programowej.

Aneks do kryteriów oceniania – religia – nauczania zdalne

  1. Zadania (w rozsądnej ilości) będą określone i ocenianie w kategoriach: obowiązkowe i dla chętnych,
  2. Oceny zachowują swoją pierwotną wagę,
  3. Zadania mogą być przez uczniów przesyłane w formie skanów, zdjęć, plików tekstowych w określonym przez nauczyciela terminie i na wyznaczony adres, komunikator itp.
  4. Uczeń może poprawić każdą ocenę za „zdalne zadanie” po powrocie do szkoły (albo do wskazanego przez nauczyciela terminu, gdyby kwarantanna się znacznie przedłużyła)
  5. Uczeń chętny do wykonania  dodatkowej pracy na wyższa ocenę umawia się z nauczycielem.
  6. Nauczyciel podaje temat i wyznacza termin oddania/wysłania tej pracy.
  7. Opracowania uczniów muszą mieć wskazane źródła.

Aneks do kryteriów oceniania – historia i wos – nauczania zdalne

  • oceniane będą karty pracy (zdjęcia lub skany), zadania z mapami, odpowiedzi na pytania przesyłane drogą mailową we wskazanym terminie, zgodnie z podanymi przez nauczyciela kryteriami,
  • odpowiedzi ustne z wykorzystaniem platformy do komunikacji online,
  • testy na platformie e-nauczanie udostępnione przez nauczyciela we wskazanym czasie,
  • dłuższe wypowiedzi pisemne na zadany temat zgodnie z podanymi przez nauczyciela kryteriami,
  • wszystkie prace muszą mieć bibliografię.
  • uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, które zostaną ocenione zgodnie z kryteriami.

Aneks do kryteriów oceniania – plastyka – nauczania zdalne

Uczeń ma do wykonania pracę plastyczną, której tematyka i sposób wykonania zostanie podany w formatce na dysku szkoły. Termin wykonania – 2 tygodnie. Pracę należy podpisać na pierwszej stronie, wyraźnie, drukowanymi literami: imię, nazwisko, klasa, zrobić zdjęcie i wysłać na e-maila nauczyciela

Aneks do kryteriów oceniania – technika, muzyka – nauczania zdalne

Muzyka

  1. Uczniowie zapoznają się z podanymi zagadnieniami na podstawie linków do stron internetowych, sporządzają krótkie notatki w zeszycie wg pytań zadanych w formatkach lekcji, które zostaną ocenione po powrocie do szkoły.
  2. Wykonanie piosenek przesłanych za pomocą linków do melodii i tekstów uczniowie będą mogli zaliczyć po powrocie do szkoły .

Technika

  1. Prace techniczne zadane do wykonania będą ocenione po powrocie do szkoły.
  2. Zagadnienia teoretyczne uczniowie opracowują na podstawie linków do stron internetowych ,lub mogą korzystać z własnych źródeł. Notatka musi zawierać minimum odpowiedzi na pytania zawarte w formatce lekcji. Oceny za przygotowanie notatki otrzymają po powrocie do szkoły.
  3. Jeśli w formatkach lekcji zamieszczone są linki do filmów edukacyjnych, a nie jest zaznaczone, że film jest dla chętnych uczeń ma obowiązek obejrzeć.

 

343785