Wewnątrzszkolne zasady oceniania - nauczanie zdalne
Treść
Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania – nauczanie zdalne
Szkoła Podstawowa nr 2 im. M. Konopnickiej w Ropie
- Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym mają charakter przejściowy.
- Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym/na odległość wprowadza się w celu umożliwienia realizacji podstawy programowej oraz monitorowania postępów edukacyjnych uczniów w okresie, w którym tradycyjna forma realizacji zajęć jest niemożliwa do kontynuowania.
- Sposoby sprawdzania wiadomości i umiejętności na czas nauki zdalnej ujęte są w aneksach do kryteriów oceniania z poszczególnych przedmiotów.
- Ocenie podlega wiedza i umiejętności, którymi wykazują się uczniowie w ramach zdalnego nauczania.
- Uczniowie i rodzice o ocenach będą informowani poprzez rozmowy telefoniczne, e-maile.
Aneks do kryteriów oceniania z matematyki – matematyka, chemia, fizyka – nauczanie zdalne
- Zdalna realizacja treści z podstawy programowej odbywać się będzie z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez nauczyciela.
- Zdalne monitorowanie i ocenianie postępów uczniów odbywać się będzie poprzez:
- testy na platformach (wcześniejsza informacja o terminie i zakresie materiału, w celu rezerwacji dostępu do komputera – dostęp do testu tylko raz, w wyznaczonym czasie), w przypadku niedostosowania się do terminu wykonania testu uczeń zobowiązany jest do napisania go z danego materiału w formie papierowej w ustalonym przez nauczyciela terminie w momencie powrotu do szkoły
- wykonane zadania, karty pracy przesyłane są przez uczniów na nośnik wskazany przez nauczyciela w określonym terminie (e-mail podany przez nauczyciela). Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe tzn. uczeń musi je wykonać.
- Pozostałe ustalenia są zgodne z wcześniej podanymi kryteriami oceniania (wrzesień 2019).
Aneks do przedmiotowego system oceniania język angielski, j. niemiecki – nauka zdalna:
Uczniowie podczas nieobecności w szkole będą oceniani za:
– zadania domowe, prace pisemne, karty pracy, skany, nagrania.
- Aktywność na czas zajęć poza szkołą nie przydziela się.
- Nieprzygotowanie – czyli nieodesłanie zadania zleconego przez nauczyciela. Nieprzesłanie do nauczyciela zleconego zadania , traktowane jest każdorazowo jako nieprzygotowanie do zajęć.
- Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian dopóki uczniowie nie wrócą do szkoły.
- Uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za zadnie otrzymane w czasie e- nauczania w sposób i w terminie wskazanym przez nauczyciela.
Aneks do kryteriów oceniania – przedmioty przyrodnicze – nauka zdalna
- Oceny wystawiane są zgodnie z obowiązującym w szkole systemem , a oceny cząstkowe zgodnie z obowiązującym WSO
- Uczeń może wykazać się swoją wiedzą poprzez:
- Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania itp.) wyznaczonych przez nauczyciela na stronie szkoły a następnie przesłanie ich na wyznaczony przez nauczyciela adres mailowy lub grupę społecznościową, komunikator itp.
- Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania itp.), które dołączone są jako załączniki do wiadomości
- Wykonanie zadań na platformach edukacyjnych
- Rozwiązywanie testów powtórkowych i ćwiczeniowych na platformie e-nauczanie, WSIP-net
- Rozwiązywanie testów sprawdzających wiedzę (kartkówek, sprawdzianów, prac klasowych) na platformie e-nauczanie
- Uczeń, który nie weźmie udziału w teście sprawdzającym wiedzę (kartkówka, sprawdzian) zobowiązany jest do napisania testu w formie papierowej w ustalonym terminie przez nauczyciela
- Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe, co oznacza, że uczeń musi posiadać z nich ocenę.
- Uczeń może poprawić każdą ocenę z testów sprawdzających. Ocena z poprawy wpisywana jest do dziennika, po powrocie do szkoły.
- Nie poprawia się ocen z kart pracy.
- Korzystanie przez ucznia z prac innych osób (bez podania źródeł) – plagiat, skutkuje koniecznością poprawy i samodzielnego przygotowania pracy.
Aneks do kryteriów oceniania język polski – ocenianie w trybie zdalnego nauczania
- Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.
- Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek wykonać w zeszycie wskazane ćwiczenia. Będą one sprawdzone po powrocie do szkoły.
- Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, które zostaną ocenione zgodnie z kryteriami. Prace niesamodzielne będą musiały być poprawione
- Nauczyciel może przygotować test na platformie e-nauczanie, WSIP-net i będzie on wtedy na ocenę.
- Nie tworzymy dodatkowych kryteriów. Mamy wiele, które łatwo dopasować do e-nauczania (m.in. wypowiedzi pisemne, zadanie, inne). Każda ocena jest zawsze opisana w komentarzu.
- Poprawa ocen- uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za zadania wykonywane w czasie e-nauczania w ciągu dwóch tygodni.
Aneks do kryteriów oceniania nauczanie początkowe – nauczania zdalne
- W okresie zdalnego nauczania nauczyciel ocenia prace ucznia z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez nauczyciela.
- Każdy nauczyciel wybiera dowolną i dogodną formę pracy i informuje rodziców i uczniów o wybranej metodzie pracy. W okresie tym nauczyciel monitoruje i realizuje podstawę programową.
- W okresie zdalnego nauczania nauczyciel wystawia min jedną ocenę w tygodniu jednak nie więcej niż trzy.
Aneks do kryteriów oceniania – wychowanie fizyczne – nauczania zdalne
Praca zdalna w wychowaniu fizycznym realizowana będzie z części podstawy programowej, zaliczamy do niej elementy edukacji zdrowotnej, przepisy gier zespołowych, historie Igrzysk Olimpijskich ery nowożytnej i starożytnej. Wszystkie wiadomości dla uczniów będą przekazywane w formie plakatów, prezentacji, konspektów oraz filmów instruktażowo-pokazowych. Uczniowie będą ocenianie za zadane referaty, mini – prezentacje lub odpowiedzi z quizów wyżej wymienionych elementów podstawy programowej.
Aneks do kryteriów oceniania – religia – nauczania zdalne
- Zadania (w rozsądnej ilości) będą określone i ocenianie w kategoriach: obowiązkowe i dla chętnych,
- Oceny zachowują swoją pierwotną wagę,
- Zadania mogą być przez uczniów przesyłane w formie skanów, zdjęć, plików tekstowych w określonym przez nauczyciela terminie i na wyznaczony adres, komunikator itp.
- Uczeń może poprawić każdą ocenę za „zdalne zadanie” po powrocie do szkoły (albo do wskazanego przez nauczyciela terminu, gdyby kwarantanna się znacznie przedłużyła)
- Uczeń chętny do wykonania dodatkowej pracy na wyższa ocenę umawia się z nauczycielem.
- Nauczyciel podaje temat i wyznacza termin oddania/wysłania tej pracy.
- Opracowania uczniów muszą mieć wskazane źródła.
Aneks do kryteriów oceniania – historia i wos – nauczania zdalne
- oceniane będą karty pracy (zdjęcia lub skany), zadania z mapami, odpowiedzi na pytania przesyłane drogą mailową we wskazanym terminie, zgodnie z podanymi przez nauczyciela kryteriami,
- odpowiedzi ustne z wykorzystaniem platformy do komunikacji online,
- testy na platformie e-nauczanie udostępnione przez nauczyciela we wskazanym czasie,
- dłuższe wypowiedzi pisemne na zadany temat zgodnie z podanymi przez nauczyciela kryteriami,
- wszystkie prace muszą mieć bibliografię.
- uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, które zostaną ocenione zgodnie z kryteriami.
Aneks do kryteriów oceniania – plastyka – nauczania zdalne
Uczeń ma do wykonania pracę plastyczną, której tematyka i sposób wykonania zostanie podany w formatce na dysku szkoły. Termin wykonania – 2 tygodnie. Pracę należy podpisać na pierwszej stronie, wyraźnie, drukowanymi literami: imię, nazwisko, klasa, zrobić zdjęcie i wysłać na e-maila nauczyciela
Aneks do kryteriów oceniania – technika, muzyka – nauczania zdalne
Muzyka
- Uczniowie zapoznają się z podanymi zagadnieniami na podstawie linków do stron internetowych, sporządzają krótkie notatki w zeszycie wg pytań zadanych w formatkach lekcji, które zostaną ocenione po powrocie do szkoły.
- Wykonanie piosenek przesłanych za pomocą linków do melodii i tekstów uczniowie będą mogli zaliczyć po powrocie do szkoły .
Technika
- Prace techniczne zadane do wykonania będą ocenione po powrocie do szkoły.
- Zagadnienia teoretyczne uczniowie opracowują na podstawie linków do stron internetowych ,lub mogą korzystać z własnych źródeł. Notatka musi zawierać minimum odpowiedzi na pytania zawarte w formatce lekcji. Oceny za przygotowanie notatki otrzymają po powrocie do szkoły.
- Jeśli w formatkach lekcji zamieszczone są linki do filmów edukacyjnych, a nie jest zaznaczone, że film jest dla chętnych uczeń ma obowiązek obejrzeć.